Profesjonalne Kosmetyki w Hotelowym SPA

spa w hotelu

Jak wybrać

Jakim kluczem kierować wyborze profesjonalnych kosmetyków do hotelowego spa? To pytanie, na które odpowiedzi szuka wielu managerów spa. Na rynku jest wiele marek, które chcą aspirować do miana profesjonalnych, czy jednak na pewno takimi są?

Marek kosmetycznych jest na rynku bardzo dużo. Każda z firm kosmetycznych ma w swojej ofercie kilka lub kilkanaście linii, aby zaspokoić potrzeby każdego klienta, które są różne, tak jak różne są profesjonalne. Kosmetyki są spersonalizowane, są skrojone, są tak zaprojektowane swoją ofertą, aby w ramach jednej marki skierować wszystkie produkty. Podobnie jest z kosmetykami profesjonalnymi, które mogą trafić do wszystkich spa, muszą mieć kompletną ofertę dla każdego z potencjalnych gości.

Kosmetyki profesjonalne z reguły mają inny skład niż konsumenckie, są bardziej wydajne i droższe w kupieniu. Są bardziej skoncentrowane, mają większe stężenia składników aktywnych i surowce, których nie znajdzie się w produktach detalicznych. Inną cechą związaną z kosmetykami profesjonalnymi jest to, że dostępne są w większych niż detaliczne opakowaniach, bo są to produkty, które używa się w spa niż w przypadku stosowania ich w domu.

Specyfika hotelu, jego standard, konkurencja na lokalnym rynku

Tak jak na rynku detalicznym, tak i na rynku kosmetyków profesjonalnych jest bardzo dużo marek. Czym się kierować wybierając odpowiednią do specyfiki swojego hotelowego spa?

Zacząć należy od specyfiki samego hotelu. Jeśli promuje się jako eko, do tego otoczony jest naturą, to wybór kosmetyków profesjonalnych pasujących do tej stylistyki. I odwrotnie, jeśli hotel jest nowoczesny, to i wybór kosmetyków powinien odpowiadać tej stylizacji.

W hotelu i spa jest kluczowe, aby programy odchudzające, redukujące cellulit czy po prostu relaks, żeby programy miały widoczne rezultaty. Hotele i spa z reguły mają bardzo obszerne katalogi zabiegów i zabiegi z użyciem marek kosmetycznych, które pasują do danego regionu. Często kosmetyki te bazują na naturalnych produktach z mórz i oceanów, wybierane są często przez duże sieci hoteli, ale można spotkać i bazujące na kosmetykach mineralnych. I choć nie zawsze wracają do natury, to i tak są często wykorzystywane.

Kolejnym kryterium jest standard hotelu. W drogich obiektach oczekuje się z reguły wysokich cen kosmetyków. W hotelach 4- i 5-gwiazdkowych, gdzie jest duża konkurencja, wybór kosmetyków i marek, jest bardzo ważny. Jedną marką nie można wstawiać do drogich luksusowych hoteli. Wszystko zależy od grupy docelowej gości hotelu. Jeśli wybór marki, czasami jest zbyt pobieżny, to może odrzucić gości i nie będą oni chcieli do tego spa wracać.

W kwestii reputacji chodzi o to, by nie odebrać marce prestiżu, bo można jej nie mieć. Jeśli spa nie zapewnia, to niestety będzie źle odebrane.

Następnym kryterium przy wyborze kosmetyków profesjonalnych jest nastawienie na klienta i marka musi je spełniać. Jeśli brand jest rozpoznawalny, to oczywiście będzie wybór lepszy. Jeśli bardzo bliski konkurent pracuje na marce X, to należy zrobić wszystko, aby nie pracować na takiej samej marce. Przykładem może być hotel z 50-metrowym basenem w Krakowie, gdzie jest duża konkurencja.

W przypadku spa, które ma być docelowo dla każdej osoby, powinno być spersonalizowane i dopasowane.

W hotelu, gdzie jest bardzo dużo turystów, nie ma potrzeby, żeby personel pracujący w spa znał wszystkie marki. To świadczy o tym, że personel pracujący w spa jest niedoinformowany i nie ma wystarczającej wiedzy. Marka jest wybierana w zależności od tego, czy jest rozpoznawalna w tym segmencie.

Jakie powinny być spa?

Ostatnim, ale chyba najważniejszym determinantem wyboru kosmetyków profesjonalnych jest rentowność całego spa. Przy wyborze kosmetyków zawsze należy zaprosić 3-4 przedstawicieli marek kosmetycznych. Wtedy można porównać ceny zabiegów i produktów.

1.Ceny zabiegów zawsze muszą być sugerowane. Wydaje się to oczywiste, ale nie zawsze marki są zgodne co do cen. Należy zrobić rozeznanie i porównanie cen.

2. Przy analizie kosztów pamiętać należy, że mamy tam wiele kosztów. W przypadku dużych hoteli bardzo dobrze jest wybrać kosmetyki, które są sprawdzone.

3. Co do doboru, należy przeanalizować wszystkie składowe i ceny spa. Spa powinno być bardziej luksusowe.

4. Czy robimy rozeznanie? Wielu gości hotelowych, niestety, z reguły nie ma takiej wiedzy, skąd pochodzi dany produkt. Prawie 90 proc. to cena za zabieg. Prawie nikt nie patrzy na markę.

W przypadku tylko jednej marki w spa, to należy mieć dużą gamę produktów, żeby można było dopasować do każdego rodzaju cery. Spa powinno mieć minimum 3 marki. Trzeba zadbać o to, żeby produkty były dostępne w spa przez cały czas. W przypadku niedostępności danego produktu, to należy zmienić markę.

Należy wystrzegać się marek, które używają się w spa do wszystkiego. Kosmetyk powinien być profesjonalny.

Zasady współpracy z partnerem kosmetycznym

Kolejnym ważnym aspektem przy wyborze kosmetyków profesjonalnych jest zasada współpracy z partnerem kosmetycznym. Co należy wziąć pod uwagę?

Na pewno politykę rabatową i progi zakupowe, jakie przedstawia potencjalny partner. Zdarza się, że zaproponowane warunki mają duży wpływ na zadowolenie gości. Gdy hotelowe Spa ma duży potencjał, to wybór marki jest bardzo ważny.

Kategoria Współpracy Kluczowe Elementy do Analizy Cel
Polityka Zakupowa i Finanse Progi zakupowe i rabaty [%], które oferuje partner. Ustalenie korzystnej rentowności dla SPA.
Wsparcie Marketingowe Procent wartości zamówienia (np. 5% – 15%) przeznaczony na wsparcie działań marketingowych. Promocja SPA i produktów bez dodatkowych kosztów.
Szkolenia i Wiedza Częstotliwość i format szkoleń (szyte na miarę, produktowe, manualne, online) Zapewnienie wysokich kompetencji personelu i nauka technik zabiegowych.
Motywacja Zespołu Organizowanie konkursów sprzedażowych. Motywowanie personelu do aktywności i większej sprzedaży.

Do iloma markami kosmetycznymi pracować?

Wszystko zależy od tego, jak funkcjonuje hotel, ile ma gabinetów oraz czy rozpoczyna dopiero przygodę ze spa.

Funkcjonujące już na rynku hotelowe spa, z reguły mogą pracować z dwoma markami, jedną jest główną, a druga uzupełniającą.

Wszystkie kosmetyki profesjonalne w hotelowych spa nie są na tym samym poziomie. Przede wszystkim zależy to od wiedzy i doświadczenia personelu.

Wprowadzenie nowych produktów jest bardzo ważne. Nie wszystkie marki kosmetyczne nadają się do tego, aby zaimplementować je do hotelowych spa. Kluczem do sukcesu jest odpowiedni dobór kosmetyków do odpowiedniego miejsca i dbałość o markę.

Rola managera spa jest bardzo ważna. Manager, który zna wszystkie produkty, jest w stanie zarządzać całym spa.

Managerowie spa powinni umieć zarządzać zasobami.

Oceń artykuł
( No ratings yet )
Krainawycieczek - portal turystyczny

Dodaty komentarz