Roboty w Recepcji Nie Dały Rady
Słynąca z futurystycznych wdrożeń japońska sieć Henn na Hotel, w której gości obsługują recepcjoniści-roboty, trafiła na łamy międzynarodowych mediów nie jako wzór efektywności, lecz przykład przeszarżowanej technologii, która rozczarowuje klientów i generuje dodatkowe koszty.
Reakcja Gości i Kontrowersje
Ostatnio viralem stało się nagranie argentyńskiej turystki, która podczas pobytu w tokijskim Henn na Hotel zastała za ladą humanoidalne roboty w białych uniformach i charakterystycznych czapkach. Jej reakcja była daleka od entuzjazmu, cechująca się:
- niepokojem,
- dezorientacją,
- nieustannie powtarzanym „nie patrz na mnie”.
Film stał się symbolicznym przykładem kontrowersyjnej implementacji technologii w hotelarstwie. Odbiór tej innowacji przez gości był chłodny – kontakt z robotem, który życzy „miłego pobytu”, a następnie wykonuje mechaniczny ukłon, częściej budził konsternację niż zachwyt.
Konsekwencje Niepowodzenia
Sieć Henn na Hotel prowadzi ponad 20 obiektów. Jak informuje „New York Post”, Henn na Hotel odsunął ostatnio od obowiązków ponad połowę ze 240 robotów.
Główne powody tej decyzji to:
- Usterki (awarie techniczne).
- Niezadowolenie klientów.




