Czescy i słowaccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel weekendowych wypadów oraz dłuższych urlopów. W ubiegłym roku za pośrednictwem portali Slevomat.cz i Zlavomat.sk do Polski przyjechało niemal ćwierć miliona turystów, którzy wydali na swoje pobyty 43 mln euro. W porównaniu do 2022 r. liczby te wzrosły prawie dwukrotnie, co świadczy o rosnącej popularności Polski wśród naszych sąsiadów. Dane pochodzą od grupy Slevomat, która na tamtejszym rynku należy do najbardziej znanych lokalnych pośredników oferujących pobyty wakacyjne.
W tym roku Czesi wyruszą do Polski także pociągiem
Dane Slevomatu pokazują, że Polska jest liderem pod względem liczby sprzedanych pobytów zagranicznych, a odsetek turystów wybierających w Polsce wrostł w tym roku o 8% w porównaniu z zeszłym rokiem. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się Słowacja i Austria. Najpopularniejszymi regionami wśród czeskich i słowackich turystów nadal pozostają polska strona pogranicznych gór, jednak rośnie popyt także na pobyty nad Morzem Bałtyckim.
— Polska od dawna cieszy się popularnością ze względu na świetnej jakości oferty w przystępnych cenach. W tym roku jednak wzrost zainteresowania turystyką w Polsce był po części również zasługą nowych połączeń kolejowych z pociągiem Baltic Express, które pozwalają dotrzeć z Pragi nad Bałtyk w zaledwie dziesięć godzin — wyjaśnia Tomáš Braverman, dyrektor Slevomat Group.

Rosnąca popularność Polski pozytywnie przekłada się na utargi polskich hoteli. Podczas gdy w 2022 r. utargi polskich partnerów Slevomatu osiągnęły 18 mln euro, w 2024 r. wzrosły — według szacunków — do 43 mln euro. Współpraca z Slevomatem pozwala polskim właścicielom obiektów noclegowych dotrzeć nie tylko w liczbach do klientów zza naszej południowej granicy, ale również poza szczytem sezonu.
Dlaczego Slevomat?
Slevomat to najbardziej znany portal turystyczny w Czechach i na Słowacji. Zna go 9 na 10 mieszkańców, aktywnie korzysta z jego usług 8 mln zarejestrowanych użytkowników. Dla zagranicznych partnerów stanowi świetny sposób, by łatwo wejść na czeski i słowacki rynek i dotrzeć do turystów klientów. Publikując oferty portali aktywnie doradza, dzięki czemu są one bardziej atrakcyjne dla Czechów i Słowaków, a tym samym zarezerwować jest łatwiej.
Jednocześnie wobec swoich partnerów pełni też funkcję lokalnej agencji marketingowej, inwestując co roku ponad 10 mln euro w reklamę, i dzięki temu zapewnia swoim partnerom maksymalną widoczność. Promuje ich oferty za pośrednictwem telewizji, radia, kampanii internetowych oraz współpracując z najbardziej znanymi influencerami. Dzięki lokalnej znajomości zainteresowaniowaniom Slevomat pomaga właścicielom hoteli zdobyć rezerwacje w mniej popularnych turystycznie okresach, poza szczytem sezonu.
Zapraszamy do dołączenia do ponad 400 polskich partnerów, którzy już promują swoje oferty na Slevomacie, i zdobycia nowych klientów planujących w tym roku wakacyjny wyjazd do Polski. Wystarczy wypełnić krótki formularz kontaktowy na stronie www.slevomat.cz/partner/start/poland
Wkrótce odezwie się do Państwa lokalna opiekunka rynku, która trafi w gusta milionów czeskich i słowackich turystów




