Ponad 60 proc. konsumentów priorytetowo traktuje zakup produktów lub usług wspierających długowieczność. Biorąc pod uwagę ten fakt, nie dziwi, że w ostatnich dwóch latach turystyka wellness odnotowała wzrost o ponad 30 proc. Prognozy wskazują, że do 2027 r. segment ten rośnie o kolejne 16,6 proc., co przekłada się na rosnące zainteresowanie operatorów inwestycjami w hotelowe silownie i strefy wellness.
Według danych włoskiego producenta sprzętu Technogym sprzedaż wyposażenia sportowego do siłowni hotelowych wzrosła o 95 proc. Ogromna konkurencyjność na rynku hoteli sprawia, że o wyborze konkretnej oferty często decydują niuanse, co napędza dynamiczne zmiany i liczne inwestycje, m.in. w strefy spa i fitness. Hotelowa siłownia przestała byé jedynie dodatkiem – stała się sposobem na poszerzenie oferty, dotarcie do nowej grupy gości oraz generowanie dodatkowych dochodów.
Dlaczego warto inwestować w profesjonalną siłownię w hotelu ?
Powodów do inwestowania w profesjonalna sitownie hotelowa jest co najmniej kilka. Po pierwsze, coraz więcej gości nie chce rezygnować ze swojej rutyny treningowej podczas podróży. Pragną być aktywni i dbać o zdrowie, a estetyczna, dobrze wyposażona siłownia staje się dla nich istotnym atutem przy wyborze miejsca pobytu. Goście podróżują po świecie coraz więcej i oczekują standardu, jaki widzieli w innych hotelach, np. w Emiratach Arabskich. Odpowiednio zaprojektowana przestrzeń treningowa ma też znaczenie wizerunkowe. Atrakcyjna siłownia skłania gości do publikowania zdjęć i relacji w mediach społecznościowych, co portada się na bezpłatną promocję hotelu.
Siłownia jako źródło przychodów
Najprostszym sposobem na generowanie przychodów ze strefy fitness jest organizacja eventów sportowych i zdrowotnych. Potwierdzeniem tego jest np. hotel Bonifacio Spa & Sport Resort wSochocinie pod Warszawa, który cieszy sie wysokim oblozeniem niezależnie od pory roku i pogody – m.in. dzięki aktywnym weekendom dla kobiet, turnusie odchudzającym oraz wyjazdom poprawiającym samopoczucie.
Przykłady wielu hoteli pokazują, że dobrym sposobem na dodatkowe zyski jest otwarcie siłowni dla klientów zewnętrznych. Takie rozwiązanie wdrożyły m.in. Sheraton Grand w Warszawie, Radisson Blu w Sopocie czy Sheraton Grand w Krakowie. Popularne stało się również otwieranie ekskluzywnych klubów fitness w hotelach o bardzo wysokim standardzie, np. warszawski Omni Fitness & SPA w warszawskim hotelu Presidential (d. Marriott) czy Sól FIT w Stradom House, Autograph Collection w Krakowie. Wymaga to jednak inwestycji w najwyższej klasy sprzęt.

Nie każdy hotel może pozwolié sobie na takie działania, ale dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym możliwe jest wdrożenie np. wirtualnych treningów, które stanowią alternatywę dla zatrudnionego na state trenera personalnego.Rozwiązania typu “WELLNESS IN ROOM”.
Goscie nie chca rezygnowac z aktywnosci fizycznej podczas pobytu, niezależnie od tego, czy podróżują w celach wypoczynkowych, czy służbowych. Właśnie dlatego rozwiązania typu „Wellness in room” cieszą się rosnąca popularnością. Dzięki wielofunkcyjnym stawkom, jak np. Technogym Bench, oraz akcesoriom ukrytym w Technogym Case, goście mogą wykonać pełny trening w zaciszu swojego pokoju.
Wsparciem podczas éwiczen moze byc aplikacja lub gotowe nagrania treningowe udostępnione na telewizorze w pokoju. Hotel moze rowniez wykorzystac Technogym Visio – innowacyjne urządzenie umożliwiające indywidualne doświadczenie treningowe w formule 1 na 1.
Pobyt na siłowni może stać się również pretekstem, a zarazem narzędziem do wejścia w interakcje z gościem. Dzięki rozwiniętym aplikacjom hotel ma możliwość wysyłania powiadomień push, przy czym nie musi się ograniczać tylko do tematyki fitness. Jak wykorzystać strefę fitness do komunikacji i cross-sellingu? Po treningu, z pomocą aplikacji można zaproponować masaż, pobyt w spa czy zdrowa kolacje. Może to również byé informacja o promocji w barze czy zaproszenie do skorzystania z dodatkowej usługi.




