Jak poprawić ocenę gości na Booking.com?

booking dodawanie opinii

Pozytywne opinie o rezerwacji przez Booking sprawiają, że z roku na rok rośnie liczba użytkowników portalu. Trudno się temu dziwić – niemal każdy chce znaleźć komfortowy nocleg szybko, bezpiecznie i wygodnie. Dużą rolę odgrywają recenzje, z którymi należy się zapoznać, aby stwierdzić, czy wybrany obiekt spełni wszystkie oczekiwania. Im lepsza średnia, tym większa wiarygodność i widoczność hotelu w wynikach wyszukiwania. Opinie na temat współpracy z Booking.com wskazują, że właściciele i menedżerowie obiektów noclegowych mają istotny wpływ na to, jak postrzegana jest ich oferta w sieci. Sprawdź, jak skutecznie zarządzać swoim wizerunkiem, tak aby zyskać zainteresowanie potencjalnych gości.

Jak poprawić ogólną ocenę gości na Booking.com?

Nie masz pojęcia, jak edytować opinie na Booking? Niejeden hotelarz zadaje sobie to pytanie. Istotne jest, aby mieć świadomość, że średnia nota od klientów wpływa na pozycję obiektu w rankingach wyszukiwania.  Wysokie opinie realnie zwiększają zainteresowanie ofertą, a także zwiększenia do dokonania rezerwacji.

Dodawania opinii na Booking.com nie dla każdego jest naturalnym elementem wizyty w obiekcie. Prawdą jest, że znaczna część usatysfakcjonowanych gości zapomina o wystawieniu oceny. Właśnie dlatego dobrą praktyką jest prośba o opinię po zakończonym pobycie. Należy również skupić się na poprawie doświadczenia gościa – zadbać o rzetelny opis oferty, czystość obiektu, bezproblemową komunikację czy inne udogodnienia.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby pozostawić krótką instrukcję, jak wystawić opinie na Bookingu. Im będzie ich więcej, tym szybciej wzrośnie średnia ocena obiektu. 

Sprawdzanie ogólnej oceny gości  w Extranecie Booking.com

Aby sprawdzić ogólną ocenę gości dla swojego obiektu, wykonaj następujące kroki w Extranecie Booking.com:

  1. Zaloguj się do Extranetu Booking.com.
  2. Wejdź do zakładki Opinie gości, a następnie wybierz opcję o tej samej nazwie (Opinie gości).
  1. W tym miejscu możesz sprawdzić, co mówią goście o Twoim obiekcie, a także odpowiedzieć na ich opinie.
jak zmienic opinie na booking

Pamiętaj, że kolejność wyświetlania opinii na stronie Twojego obiektu zależy od języka ustawionego w przeglądarce gościa. Na przykład: jeśli gość korzysta z hiszpańskiej wersji strony, opinie w języku hiszpańskim pojawią się jako pierwsze, następnie w języku angielskim, a później w innych językach.

Dodatkowo, opinie zawierające wyłącznie ocenę (bez komentarza lub tytułu) znajdziesz na dole strony. Na takie opinie nie można odpowiedzieć — odpowiedź jest możliwa tylko wtedy, gdy opinia zawiera komentarz lub tytuł.

Praktyczne sposoby na poprawę ocenę:

  • aktualne zdjęcia i szczegółowy opis obiektu,
  • bezproblemowy check-in i check-out,
  • powitalny upominek lub voucher na napój,
  • dostępność personelu w razie problemów,
  • sprawna komunikacja przez SMS, e-mail lub WhatsApp,
  • prośba o opinię po pobycie,
  • szybkie odpowiadanie na negatywne recenzje.

Jak poprosić o usunięcie opinii gościa na Booking.com?


Zarządzający obiektem powinien być świadomy, jak dodać opinie na Booking. Każdy gość ma prawo do wystawienia stosownej opinii po zakończeniu pobytu. Trudno jest podważyć subiektywne odczucia odwiedzających. Właśnie dlatego portal nie umożliwia swobodnego usuwania opinii. Co więc robić w sytuacji, gdy recenzja jest nieprawdziwa lub narusza regulamin? Istnieje kilka wyjątków, kiedy Booking.com staje po stronie hotelarzy.

Jak usunąć opinię z Booking? 

Jeśli komentarz narusza regulamin lub zawiera obraźliwe i krzywdzące treści, należy rozpocząć procedurę zgłoszenia opinii. W tym celu wystarczy zalogować się do panelu właściciela obiektu:

  1. Kliknij Poczta.
  2. Kliknij Wiadomości od Booking.com.
  3. Kliknij Zobacz opcje kontaktu.
  4. Wybierz Opinie gości jako temat.
  5. Kliknij Zobacz wszystkie opcje kontaktu.
  6. Wybierz preferowaną metodę kontaktu.
  7. Jeśli wybrałeś Napisz wiadomość, podaj numer rezerwacji i wyjaśnij problem.
jak usunąć opinię z booking

Nie możesz usunąć opinii Gościa na Booking? Odpowiedz na nią!

Ok, wiesz już, że Booking.com nie usuwa opinii. Ale czy to powód do paniki? Absolutnie nie! Platforma daje Ci możliwość odpowiedzi na recenzje tekstowe – i to jest Twoja okazja, by zaprezentować swój punkt widzenia.

To świetna szansa, aby pokazać, że dbasz o każdego gościa, nawet jeśli podczas pobytu pojawiły się pewne problemy.Czasami samo okazanie uwagi i zrozumienia może znacząco poprawić sytuację, nawet jeśli nie możesz od razu naprawić wszystkiego. 

Traktuj każdą opinię jak cenną lekcję. Odpowiadając na komentarze, pokazujesz, że jesteś zaangażowany i profesjonalny. Staraj się zrozumieć, co było przyczyną niezadowolenia, a następnie spróbuj zaproponować rozwiązanie.

Nierzadko wystarczą szczere przeprosiny i konstruktywna propozycja, by całkowicie odmienić wrażenia gościa i poprawić jego nastawienie.

Przykłady opinii, które mogą zostać usunięte:

  • recenzja zawiera wulgaryzmy lub treści obraźliwe,
  • treść dotyczy innego obiektu niż Twój,
  • gość nie pojawił się w obiekcie, a mimo to wystawił opinię,
  • opinia jest elementem szantażu, np. żądanie darmowego pobytu,
  • spam lub treści niezwiązane z pobytem.

Zasady usunięcia opinii gościa na Booking.com

Wiesz już, jak usunąć opinie z Booking w wyjątkowych sytuacjach, a także jak skutecznie na nie odpowiadać, aby budować pozytywny wizerunek obiektu. Portal stosuje ścisłe wytyczne, aby zapewnić wiarygodność i rzetelność recenzji. Nie każda negatywna nota może zostać usunięta, gdyż platforma chroni zarówno gości, jak i hotelarzy. Niektóre recenzje mogą zostać usunięte automatycznie, czyli bez zgłoszenia ich przez właściciela hotelu. System monitoruje zgodność opinii z obowiązującymi zasadami.

Jak zmienić opinie na Booking? Niektóre treści naruszające regulamin platformy nie zostaną opublikowane. Takie recenzje znikają z profilu obiektu bez interwencji właściciela.

Przykłady automatycznego usunięcia opinii:

  • rezerwacja została anulowana, a gość potwierdził brak pobytu,
  • obiekt anulował rezerwację z powodu nieważnej karty kredytowej,
  • opinia została przypisana do niewłaściwego obiektu,
  • wykryto oczywisty spam lub treści reklamowe,
  • treść recenzji zawierała wulgaryzmy lub groźby.

Właściciel obiektu powinien być na bieżąco z zasadami recenzji, które można znaleźć na oficjalnej stronie portalu Booking.com. Regulamin pozwala lepiej zrozumieć proces zarządzania opiniami we współpracy z Booking.com. Jest to wiedza niezbędna do tego, by chronić reputację hotelu w sieci.

Oceń artykuł
( No ratings yet )
Krainawycieczek - portal turystyczny

Dodaty komentarz